מגיעים אליי לא מעט אנשים שרוצים להצליח בעסק שלהם.
אחת השאלות שאני שואלת, מה אתה עושה בשביל זה?


דוגמא לאחת השיחות שהתנהלה עם בעל עסק שרוצה מאוד להצליח: 

"אני מעלה פוסטים קבוע, אני משקיע כסף בממומן, אני מפרסם באינסטגרם, בניוזלייטר, מתקשר לאנשים באופן יזום, מבקש המלצות ומגיע לנטוורקינג" 
"מצוין, בהחלט נשמע שאתה יודע ומכיר את ערוצי ההפצה המגוונים". בשלב הזה כל מה שנשאר לי להבין האם בדרך שבה הוא פועל הוא ממקסם את הפוטנציאל שלו, למשל בנטוורקינג. 
"לכמה פגישות אתה הולך בשבוע? כמה פגישות קבעת עם אנשים מתוך מפגשי הנטוורקינג ? כמה מכירים אותך? כמה מהם יודעים להגיד מי אתה ומה יוצא ללקוחות שיפנו אליך? עד כמה באמת אתה משקיע בלטפח את מערכות היחסים בקבוצה?"

אהההההה. פה הקאץ׳!
"אני הולך אבל פעם כן פעם לא. אני גם לא תמיד קובע פגישות כי אני לא רוצה לבזבז זמן יקר לפגישות שלא יצא מהם כלום. ואני גם לא תמיד הולך כי נראה לי שמדובר באותם אנשים לרוב בקבוצה שכבר יצא לי להכיר, אז איפה הפוטנציאל?"

"ממה שאתה מתאר אני מבינה שחשוב לך עסק לטווח ארוך?" 
"כן מאוד חשוב לי"
"אז מבחינתך כל פעם שאתה פוגש אדם או כמה במפגשים אתה מצליח להפציץ ככה שכל הקבוצה זוכרת אותך? את השם שלך? את השירות שלך? את מה שיוצא ללקוחות כתוצאה מהתהליך מולך?"

"כשאת מציגה את זה ככה, כנראה שלא כל אחד יזכור"

אנשים זוכרים וממליצים על מי שהם סומכים, מתחברים, אוהבים – מערכת יחסים. זה לא נוצר ביום, ובטח לא בדקת סיבוב הצגה עצמית.

חשוב לכם שהעסק יצליח?
ושיצליח לטווח ארוך? 
תשקיעו ליצור ולטפח את מערכות היחסים שלכם,
לבנות רשת עסקית רחבה ולמקסם את ערוץ ההפצה האנושי.

 
‏בסוף כולנו אנשי מכירות‏
קבוצה ‏סגורה‏ · ‏587‏ חברים
הצטרף לקבוצה
בסוף, כולנו אנשי מכירות. גם אם התפקיד שלנו לא נושא את השם הזה. בכל יום יש עשרות רגעים שאנחנו משמשים כאנשי מכירות: של רעיון, של הצעה, של בקשה, של עצמינ…
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *