לאיזה תקופה המשקיעים תמיד מחכים?
לתקופה בה הבורסה יורדת.
כיוון שפוטנציאל הרווח ביחס למחיר הוא גבוה וכך מקבלים תשואה גבוהה יותר להשקעה.

עכשיו אנחנו בתקופה של לפני החגים וזו בדיוק התקופה בה "הבורסה" יורדת.
אולי כדאי דווקא עכשיו להשקיע יותר בעסק שלכם? 😉
העשייה יורדת, 
הקצב יורד,
הרבה עסקים מורידים את הרגל מהגז, 
גם הלקוחות מעדיפים לדחות לאחרי החגים.

יש כמה אתגרים בתקופה הזו:

• תקופה ארוכה מידי של אי עשייה יוצרת הצטברות של עבודה אחרי ועלולה ליצור מתח ועומס ברגע שחוזרים לשגרה.

•הרגלים מאתגר לשנות, כשמתרגלים למנוחה החזרה לשגרה לוקחת זמן והאנרגיה נמוכה יותר משפיעה על הפרואקטיביות.

•לקוחות שדחו לאחרי החגים לרוב מתקררים, סביר שרוב תהליכי המכירה יתחילו מחדש.

•הרבה עסקים נכנסים ללחץ של הוצאות מול הכנסות, כי בזבזו הרבה בחגים ופתאום צריכים לייצר הכנסה, הופכים לאנשי מכירות אגרסיביים וזה מעקב את ההצלחה לקדם עסקה בצורה איכותית ונכונה.

אני מאמינה שהכי כיף להמשיך לעבוד בקצב מתון ומקדם גם לקחת חופש בין לבין, אך גם לעבוד על האסטרטגיה, על התוכן ועל הפרויקטים שתרצו לקדם אחרי החגים.

ההמלצות שלי לעשייה:

  1. לבקר בקבוצות נטוורקינג או קבוצות רלוונטיות לעסק שלכם.
  2. למפות ולתכנן רעיונות אשר חשוב לכם להוציא לפועל כבר אחרי החגים.
  3. בחנו אילו שיתופי פעולה טובים לכם, כתבו כבר כמה אפשרויות וחישבו על האנשים העונים לאפשרויות שרשמתם.
  4. הרבה זמן חשבתם על מדריך מסוים שחשוב לכם להוציא או על קורס דיגיטלי? זה הזמן לתכנן ולהתחיל לעבוד עליו.
  5. יש לקוחות מאוד עסוקים ביום יום ודווקא תקופות כאלה מועדפות עליהם והם פנויים יותר, בחנו את כל הלקוחות שלא התקדמתם איתם מהסיבות האלה וצרו עימם קשר.
  6. עברו שוב על מאגר הלקוחות שלכם, עשו בדיקה עם הלקוחות שהיו צריכים אתכם, אך לא התקדמתם איתם, מה הייתה הסיבה? אולי עכשיו כן צריכים אתכם? תוכלו להתקשר אליהם שוב.
  7. יש לכם מטלות חשובות מאחורי הקלעים מול ספקים או מוסדות ביורוקרטיים? התחילו לסדר את המטלות המוזנחות שלכם, כדי לנקות את הראש לאנרגיה טובה ומקדמת לעשייה כבר אחרי החגים.
  8. יש לכם בלאגן בתהליכי העבודה שלכם? זה הזמן להקדיש מחשבה נוספת למה זה לא עובד, אולי הסכמי עבודה לא מדויקים, אולי חסר לכם תכנון אסטרטגי לשיווק, לתהליכי המכירות, או כל דבר שלא למדתם ואתם מתקשים לעשותו, ברגע שתדייקו מה לא עובד תוכלו ללמוד את הנושא הנכון לכם.
  9. הישארו בתודעה, קראו חומרים רלוונטיים, קראו את הספר שהיה חשוב לכם ולא הספקתם, הירשמו למגזין שיכול לתת לכם עוד ערך לעשייה שלכם, חפשו את הקבוצות הרלוונטיות בפייסבוק להעניק מהידע שלכם לקהל היעד ופשוט עשו עוד קצת למען הלקוחות והעסק שלכם.
  10. חוזרת לסעיף הראשון, הגדילו פעילות בקבוצות עסקים שאתם אוהבים או נכונות לכם, זה פשוט עובד מעולה.

למה?

כדי להכיר אנשים חדשים ולחזק את הקשר עם אנשים שהכרתם, הרי עסקים עושים עם אנשים,
הדרך הטובה ביותר לייצר חיבורים וקשרים, לשמור על קצב מתון, להמשיך להתאמן איך להציג את העסק שלכם, היא לחזק קשרים עם אנשים שאולי יהפכו להיות השגרירים שלכם או אפילו הלקוחות שלכם,
ומי לא רוצה לקוחות מפה לאוזן נכון? 😉

כמו שאין קסמים בבורסה בשוק ההון, ככה גם אין קסמים בעסקים ובמכירות.

אין אנשים שיש להם יותר מזל מאחרים – יש אנשים שפשוט עושים יותר מאחרים.

השקעה לאורך זמן מביאה לתוצאות גדולות, לכן ממליצה בחום לאמץ את הגישה הזו ולייצר הרבה יותר למען העסק והצלחה שלכם.

חג שמח 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *