אני עדיין זוכרת את הדייט הזה לפני יותר מ-8 שנים.
הדייט הלכאורה מושלם.
בחור צעיר, נמרץ, בעל עסק, אסף אותי מהבית, הזמין מקומות במסעדה טובה, בחר לנו יין מעולה, זרק לאוויר תזמיני כל מה שרק תרצי, אפשר להגיד שסומן ✓ על חלק גדול מרשימת הסינון הראשונית.
למרות זאת – לא נהנתי.
ניסיתי להבין למה?באמצע הדייט נפל לי האסימון, הוא לא מפסיק להתאמץ.
הוא לא מפסיק לספר לי כמה כסף הוא מרוויח, איזה רכב הוא מתכוון לרכוש, על כמות הכסף שיש לו, על כמות הכסף שחייבים לו, על כל העסקים המבטיחים שיש לו.
באיזשהו שלב ריחפתי עם המחשבות שלי חשבתי על מה אני רואה, אדם שהחליט לשים רגל על הגז ולנסוע בכל הכוח כדי להגיע יותר מהר ליעד הרצוי. אך לפעמים שלא נדע, רגל חזקה מידי על הגז גורמת להתנגשות.
התחושה שהייתה לי באותו הרגע שבא לי לברוח.
מה הוא מנסה לעשות?
חושב שירשים אותי בדרך הזו?
וכך בעצם "יכבוש" אותי?
מה קורה כשמכורים לנו רק את היתרונות?
בואו נעבור לעולם המכירות.
מכירים את זה שמנסים למכור לכם?
ומראים לכם רק את הצד הטוב?
רק את היתרונות?
שמספרים לכם כמה הכל ורוד, טוב מושלם ויותר טוב מכל המתחרים?
שמרגיש לכם שמי שמולכם יותר מידי מתאמץ ובא לכם רק שיסיים לדבר ותוכלו להגיד בחוסר נעימות אחשוב על זה?
אני מכירה את זה.
וגם העסקים שמגיעים אליי ולא אוהבים "למכור" מכירים את זה, התבנית שיושבת להם בראש בדיוק בסיטואציה הזו שלא רוצים להיות בה כי חושבים שככה "צריך" למכור.
ואני אומרת זו בדיוק הסיבה למה כדאי לא למכור בדרך הזו.
אף אחד לא באמת חושב שאין חסרונות נכון?
הרי ברור שבכל דבר יש יתרון ויש חיסרון.
נכון כדאי להראות את היתרונות, אך יותר מומלץ לא לשכוח להראות את החסרונות.
כשאנחנו מציבים יעדים זה מאוד מקדם וחשוב, אך כדאי לדעת איך לעבוד איתם, אם זה יוצר לחץ, עצבים, פחד לא להגיע אליהם, זה יוצר בדיוק את ההתנהגות ההפוכה מלהגיע ליעדים שהצבנו.
מה כן כדאי לעשות?
להציב יעד נוסף, למשל – להגדיל את מערכות היחסים עם הלקוחות שלי.
מה זה יתן לכם?
הלקוחות שלכם יבטחו בכם.
יבסס את האמון ביניכם.
ייצור ביניכם מערכת יחסים אמיתי לאורך זמן.
יחזק את האפשרות שאותו אדם יהפוך להיות איש השיווק שלכם, גם אם לא בהכרח יקנה בכך שיספר כמה אתם כנים, אמיתיים וטובים.
מעבר לכך שזה הרבה יותר מחבר, יותר נעים, פשוט ולא מתאמץ 🙂
במה תבחרו? 🙂